Відволічіться і подивіться...
а також задумайтеся ...
Ментальна карта "Вода"
"Пам'ять води"
У середині 60-х років минулого століття вчені однієї з лабораторій Східної Азії працювали над створенням новітньої зброї масового ураження. Одного разу під час наради між ними виникла бурхлива суперечка, після якої усі учасники були госпіталізовані з симптомами інтоксикації. Результати розслідування причин групового отруєння стали в науковому світі справжньою сенсацією.
Виявилося, що отруїлися ті вчені, які під час наради пили воду з графинів, що стояли на столі.
Лабораторні дослідження показали, що
хімічний склад води був дуже деформований. Тоді й виникла думка про те,
що вода крім свого хімічного складу має й певну іншу невідому сучасній
науці структуру.
Над цією гіпотезою почали працювати багато вчених з різних країн. Було проведено безліч різних екскрементів і досліджень.
Так, японські вчені довели “пам’ять
води”. Вода реагує на емоції і запам’ятовує їх у своїх кристалах. Така
теорія зацікавила весь світ, а також багатьох інших вчених.
В ході досліджень вчені брали воду, яка
перебувала під впливом музики. Виявилося, що її кристали мали
надзвичайно гарні візерунки, а вода, яка піддалася негативним емоціям,
була за словами вчених, не придатна для вживання.
Як кажуть дослідники, водою можна зцілити або вбити. http://cikave.org.ua/discovery/pamyat-vody/#more-5864
"Цікаві експерименти для дітей"
У нас на кухні зберігається багато речей, з якими можна ставити
найцікавіші експерименти для дітей. Ну і для себе, чесно кажучи, зробити
парочку відкриттів з розряду «як я цього раніше не помічала».
1. Лавова лампаПотрібні: Сіль, вода, склянка рослинного масла, кілька харчових барвників, великий прозорий стакан або скляна банка.
Випробування: Стакан на 2/3 наповнити водою, вилити у воду рослинне масло. Масло буде плавати по поверхні. Додайте харчовий барвник до води і масла. Потім повільно всипте 1 чайну ложку солі.
Пояснення: Масло легше води, тому плаває по поверхні, але сіль важче масла, тому, коли додаєте сіль в склянку, масло разом з сіллю починає опускатися на дно. Коли сіль розпадається, вона відпускає частки олії і ті піднімаються на поверхню. Харчовий барвник допоможе зробити досвід більш наочним і видовищним.
2. Особиста веселка
Потрібні: Ємність, наповнена водою (ванна, таз), ліхтарик, дзеркало, аркуш білого паперу.
Випробування: У ємність наливаємо воду і кладемо на дно дзеркало. Направляємо на дзеркало світло ліхтарика. Відбите світло потрібно зловити на папір, на якій повинна з’явитися веселка.
Пояснення: Промінь світла складається з декількох кольорів; коли він проходить крізь воду, то розкладається на складові частини – у вигляді веселки.
3. Вулкан
Потрібні: Піднос, пісок, пластикова пляшка, харчовий барвник, сода, оцет.
Випробування: Навколо невеликої пластикової пляшечки з глини або піску слід зліпити невеликої вулкан – для антуражу. Щоб викликати виверження, слід в пляшечку засипати дві столові ложки соди, влити чверть склянки теплої води, додати трохи харчового барвника, а в кінці влити чверть склянки оцту.
Пояснення: Коли сода і оцет стикаються, починається бурхлива реакція з виділенням води, солі і вуглекислого газу. Бульбашки газу й виштовхують вміст назовні.
4. Вирощуємо кристали
Потрібні: Сіль, вода, дріт.
Випробування: Щоб отримати кристали, потрібно приготувати перенасичений розчин солі – такий, в якому при додаванні нової порції сіль не розчиняється. При цьому потрібно підтримувати розчин теплим. Щоб процес йшов краще, бажано, щоб вода була дистильована. Коли розчин буде готовий, його треба перелити в нову ємність, щоб позбутися сміття, який завжди є в солі. Далі в розчин можна опустити дротик з маленькою петелькою на кінці. Поставити банку в тепле місце, щоб рідина остигала повільніше. Через кілька днів на дроті виростуть красиві соляні кристали. Якщо призвичаїтися, можна вирощувати досить великі кристали або візерункові малюнки на скрученому дроті.
Пояснення: З охолодженням води розчинність солі знижується, і вона починає випадати в осад і осідати на стінках посудини і на вашому дроті.
5. Танцююча монетка
Потрібні: Пляшка, монета, якою можна накрити горлечко пляшки, вода.
Випробування: Порожню незакриту пляшку потрібно покласти на кілька хвилин у морозилку. Змочити монетку водою і накрити нею вийняту з морозилки пляшку. Через кілька секунд монетка почне підскакувати і, б’ючись об горлечко пляшки, видавати звуки, схожі на клацання.
Пояснення: Монетку піднімає повітря, яке в морозилці стиснулося і зайняло менший обсяг, а тепер нагрілося і почало розширюватися.
6. Кольорове молоко
Потрібні: Незбиране молоко, харчові барвники, рідкий миючий засіб, ватяні палички, тарілка.
Випробування: Налити молоко в тарілку, додати кілька крапель барвників. Потім треба взяти ватяну паличку, занурити в миючий засіб і торкнутися паличкою в самий центр тарілки з молоком. Молоко почне рухатися, а кольори – перемішуватися.
Пояснення: Миючий засіб вступає в реакцію з молекулами жиру в молоці і приводить їх в рух. Саме тому для досвіду не підходить знежирене молоко.
7. Неспалима купюра
Потрібні:купюра, щипці, сірники або запальничка, сіль, 50% -ний розчин спирту (½ частину спирту на ½ частину води).
Випробування: У спиртовий розчин додати дрібку солі, занурити купюру в розчин, щоб вона повністю просочилася. Дістати щипцями купюру з розчину і дати стекти зайвої рідини. Підпалити купюру і спостерігати, як вона горить, не згораючи.
Пояснення: У результаті горіння етилового спирту утворюються вода, вуглекислий газ і тепло (енергія). Коли ви підпалюєте купюру, то горить спирт. Температура, при якій він горить, недостатня для того, щоб випарувати воду, якою просякнута паперова купюра. У результаті весь спирт прогорає, полум’я гасне, а злегка волога десятка залишається неушкодженою.
8. Прогулянка по яйцях
Потрібні: два десятки яєць в осередках, мішок для сміття, відро води, мило і хороші друзі.
Випробування: Постелити на підлогу сміттєвий мішок і поставити на нього дві коробки з яйцями. Перевірити яйця в коробках, замінити, якщо помітите, надтріснуте яйце. Також перевірити, щоб всі яйця були орієнтовані в одну сторону – або гострими кінцями вгору, або тупими. Якщо правильно поставити ногу, рівномірно розподіливши вагу, то можна постояти або походити по яйцях босоніж. Якщо екстриму від необережного руху не хочеться, можна покласти на вершини яєць тонку дошку або плитку. Тоді вже ніщо не завадить.
Пояснення: Всі знають, що яйце розбити легко, але шкаралупа яєць дуже міцна і може витримати велику вагу. «Архітектура» яйця така, що при рівномірному тиску напруга розподіляється по всій шкаралупі і не дає їй зламатися.
Джерелоhttp://cikave.org.ua/osvita/8-tsikavo-naukovyh-eksperymentiv-dlya-ditej/#more-15039
"Цікаві факти про Сонце"
1. Сонце
– це величезна куля з плазми (тобто іонізованого газу), що складається в
основному з водню – 73,46 % маси і гелію – 24,85 % маси. Таким чином,
на решту всіх елементів, що входять до складу Сонця, припадає менше 2 %.
Такими елементами є: кисень (0,77 % сонячної маси); вуглець (0,29 %);
залізо (0,16 %); неон (0,12 %); азот (0,09 %); кремній (0,07 %); магній
(0,05 %); сірка (0,04 %).
2. Сонце знаходиться на відстані більше 172 000 000 км., від планети Земля.
3. Температура поверхні
Сонця може досягати рівня 6 000˚ С (при такій температурі будь-який
метал або камінь перетворюється на газ, тому Сонце є газовою кулею).
4. Радіус Сонця складає
696 тисяч кілометрів, а середній радіус Землі – 6371 кілометр. Звідси
випливає висновок, що Сонце більше від Землі по лінійних розмірах
приблизно в 109 разів, а за об’ємом – в 1,3 мільйона разів.
5. Маса Сонця приблизно
рівна 2 трильйонам квадрильйонів (двійка з 27 нулями) тонн, а маса
Землі приблизно складає лише 6 секстильйонів (шестірка з 21 нулем) тонн.
Отже, за масою Сонце більше від Землі в 333 тисячі разів.
6. Гравітаційне
прискорення на поверхні Сонця дорівнює 274 метра в секунду за секунду і в
28 разів перевищує гравітаційне прискорення на поверхні Землі, яке, як
відомо, дорівнює 9,81 метра в секунду за секунду. Тому будь-який предмет
на поверхні Сонця буде важити в 28 разів більше, ніж він важить на
поверхні Землі (якщо, звичайно, не згорить).
7. На Землю
потрапляє менше половини мільярдної частини сонячного випромінювання,
але саме ця енергія Сонця забезпечує сприятливі умови життя на нашій
планеті.
8. Як відомо, земна куля має розжарене ядро, проте тепло, яке кожен квадратний метр поверхні Землі отримує з її надр, в 25 000 разів менше тепла, що отримується від Сонця.
9. Згідно висновкам
науки, Сонце наймовірніше світить завдяки тому, що на ньому постійно
проходять процеси перетворення матерії в енергію. За словами вчених,
1-го відсотка маси Сонця вистачає для того, щоб воно могло тішити нас
своїм яскравим промінням і залишатися гарячим на протязі 150 мільярдів
років.http://cikave.org.ua/space/tsikavi-fakty-pro-sontse/
ЗАДАЧІ ДЛЯ ТИХ, ХТО НЕ БАЖАЄ ВИВЧАТИ ХІМІЮ
Хімія серйозна наука, з нею, здається, не
пошуткуєш. Але якось мені на очі потрапили задачі, які я хочу вам представити.
Доведіть собі, що ваша голова призначена не
тільки для того, щоб картуз носити, тому не підглядаючи, спробуйте дати свій
варіант відповіді на кожну задачу.
ЗАДАЧА № 1
Чи можна вивчати хімію, прогулюючи уроки, лежачи
на дивані, ласуючи смачними бабусиними пиріжками, та ще вкрившись при цьому
тепленькою ковдрою з головою?
Відповідь. Можна. Хімія
супроводжує нас скрізь, в тому числі і під ковдрою. Якщо вкритися ковдрою з
головою і при цьому не забувати регулярно дихати, то через деякий час весь
кисень, що містився в повітрі, перетвориться у вашому організмі на вуглекислий
газ. Щоб ви не задихнулися, вам прийдеться швиденько вилізти з-під ковдри і
побігти до школи, в хімічний кабінет, де завжди так багато свіжого повітря.
ЗАДАЧА №
2
Що таке
хімія? Кому вона така отруйна і важка потрібна? Для чого вона захаращує ваш
мозок якимись формулами та рівняннями?
Відповідь. Мавпа, наприклад,
знає, що натуральний банан – це смачно і корисно, а восковий муляж банана їсти
не можна. Таким чином навіть тварини пізнають оточуючий світ. Людині теж
потрібно вірно орієнтуватися в оточуючому її світі, ось чому корисно вчитися, в
тому числі і хімії.
ЗАДАЧА №
3
Вася
придбав порцію морозива. Бачить: назустріч чимчикує Петрик. Вася негайно
заховав морозиво в кишеню. За той час, коли Вася і Петрик поговорили про те,
про се, у Васі морозиво розтало і потекло прямо в нові джинси. Чи можна назвати
те, що трапилося із морозивом і джинсами фізичними явищами, а Васю і Петрика
друзями?
Відповідь. Можна. Морозиво було
тверде і холодне, а стало рідке і тепле. Джинси були нові і сухі, а стали
брудні і мокрі. Однак, якщо Вася додумається зняти джинси, викрутити їх,
зібрати рідину у склянку і знову її заморозити, то рідина замерзне, ставши
твердим і холодним морозивом. А якщо у Васі вистачить розуму випрати і
випрасувати джинси, то вони знову стануть сухими і приємними. Будемо
сподіватися, що, можливо, і мама нічого не помітить. І, нарешті, ніхто не
дізнається, що Вася – маленький «жаднюга», а Петрик не справжній друг, бо чому
він робив вигляд, що не помічає явищ, які відбувалися в кишені Васі? Запам’ятай!
Морозиво – фізичне тіло, яке краще за все зберігається в холодильнику, а не в
кишені джинсів.
ЗАДАЧА №
4
На
першому уроці хімії учитель сказав Васі: «Ніколи не куштуй речовини, які
знаходяться в хімічному кабінеті школи!». Вася зробив вигляд, що він цього не
чув і заліз язиком в пляшку з сульфатною кислотою. В результаті язик спочатку
розпух, потім вкрився пухирями, потім сильно почорнів і, нарешті, відвалився.
Васі було дуже боляче, але попросити учителя повторити ще раз те, що він мав
запам’ятати на першому уроці, Вася вже не міг. Чи можна вважати Васю хіміком за
умови, що він не знає властивостей сульфатної кислоти?
Відповідь. Можна. Тому що Вася навіть
ціною втрати свого язика дослідив деякі хімічні властивості сульфатної кислоти.
Але Васю не можна віднести до розумних хіміків. Розумні хіміки спочатку
вивчають речовини теоретично або консультуються у спеціалістів, а лише потім
куштують те, що можна на язик. Завдяки властивостям сульфатної кислоти Вася
став тихим і слухняним хлопчиком. Підтверджує це той факт, що язик (фізичне
тіло) при взаємодії з кислотою утворив пухирі, почорнів (змінив колір) і
відвалився (випав в осад). Запам’ятай! Не будь Васею, спочатку вивчай хімію, а
тільки згодом куштуй її на язик.
ЗАДАЧА №
5
Вася з
Петриком, як завжди, бешкетували в шкільній їдальні. Вася насипав у чай Петрику
солі, а Петрик у чай Васі тютюну. Вася дуже образився на Петрика і легенько
штовхнув його. В результаті на лобі Петрика виросла шишка. Петрик тихенько
заплакав так, що його почула мама, яка знаходилася в двох км від шкільної
їдальні. Що треба зробити з чаєм, щоб мама не дізналася про причину виникнення
шишки на лобі Петрика?
Відповідь. Васі треба негайно очистити
чай Петрика від солі і попросити вибачення. Петрику треба негайно очистити чай
Васі від тютюну, а потім:
1. Очистити свої кишені від
тютюну.
2. Кинути палити.
3. Попросити вибачення у
Васі.
4. Прикласти до шишки
холодний лід.
Якщо ж
Вася і Петрик не знають, як очистити чай від солі і тютюну, пропоную звернутися
до підручника «Хімія» за 7 клас, розділ «Способи розділення сумішей».
ЗАДАЧА №
6
Мама
почула і побачила по телевізору поради МНС України: «Не довіряйте дітям
сірники!». Які хімічні реакції не зможе здійснити Вася після того, як мама
довірилася МНС?
Відповідь. Вася не зможе здійснити
жодної реакції горіння:
1. Він не зможе запалити газ
на кухні, і йому прийдеться їсти холодний суп на обід.
2. Він ніяк не зможе
закурити, що позитивно вплине на його здоров’я.
3. Він не зможе спалити свій
щоденник, а тому мамі стануть відомі усі його шкільні витівки.
Запам’ятай! Якщо мама заховає сірники, ти не сумуй. У мами Петрика немає
поганої звички дивитися рекламні паузи по телевізору. Холодний суп можна
підігріти на електричній плиті, не користуючись хімічною реакцією горіння. А щоденник
не треба спалювати, тому що він пам’ятник історії!
ЗАДАЧА № 7
Вася придбав нову авторучку. Під час уроку, коли Вася висів догори
ногами на дереві, ручка протекла прямо на джинси і на дерево. Що треба зробити
Васі, щоб:
1. Не сильно забруднити чорнилом
дерево.
2. Не дати мамі здогадатися
про факт пропуску уроків.
3. Отримати від мами Петрика
гроші на морозиво.
Відповідь. Васі потрібно негайно злізти
з дерева і відправитися прямо до кабінету хімії. Попросити у вчителя хімії
лимонної кислоти і провести реакцію знебарвлювання чорнильних плям. Примусити
Петрика вивчити параграф підручника «Значення хімічних реакцій в житті людини».
Після цього слово в слово дуетом, прямо на очах враженої Петрикової мами,
голосно переказати параграф.
Педагогічна
порада для Васі: «Вася, для більшого ефекту при відповіді Петрика на питання
про значення хімічних реакцій в житті людини, розкажи про те, як ви разом з
учителем хімії виводили чорнильні плями з твоїх багатостраждальних джинсів».
Тепер, можливо, і вам захочеться придумати
свої веселі задачі про юних шибеників Васю і Петрика та найцікавішу у світі
науку хімію, яку вони так активно вивчають. Бажаю вам творчих успіхів і чекаю
нових історій про Васю і Петрика! До
нових зустрічей на уроках хімії і не тільки.
"Підводимо підсумки"
Наша школа бере участь у конкурсі "Геліантус", де я є координатором. З нетерпінням чекаємо його початку! Мені здається, що цей конкурс - чудова можливість для саморозвитку. Запитання побудовані так, що в них криються підказки для відповіді - треба лише вдумливо читати. Мені подобається те, що запитання творчого, а не репродуктивного характеру, і що самі запитання несуть чимало цікавої нової інформації! Хочеться відзначити талановитих учнів, які 15 грудня 2016 року спішили отримати свої завдання, раділи календарикам, із захопленням роздивлялися яскраві картинки і напружено думали над вирішенням питань.
Вдячність батькам, які у скрутний час знаходять можливість долучити своїх дітей до пізнання нового і розкриття їх нахилів та здібностей, особливо, якщо ввечері вдома Ви знайдете вільний час і опрацюєте разом із дитиною завдання гри.
Бажаю усім наснаги, сил та здоров’я, щоб у наступному році у Вас було бажання брати участь у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус»-2017!
Отже, у цьому році маємо такі результати:
1 абсолютний переможець на міжнародному рівні (Дуда Ольга, 6 клас);
1 дипломант І ступеня ( Грицайчук Володимир, 7 клас);
3 дипломанти ІІ ступеня ( Пилипчук З., Панасюк В.,Зубаль М., 6 клас);
6 дипломантів ІІІ ступеня; 11 учнів одержали грамоти з різних предметів, маємо двох переможців на шкільному рівні. Усі інші учні отримала сертифікати учасників Міжнародної природознавчої гри. Крім дипломів, грамот і сертифікатів діти отримали заохочувальні призи, такі як брилки, ручки, магніти і календарики.
Щиро вітаю переможців!
1. Вставте пропущені слова в поезію А. Білого.
3. Чиєю рукою написано та як називається твір поета?
1.Назва якого хімічного елемента походить від назви півострова?
1. Ця кислота міститься в шлунковому соку.
Йододефіцит і його профілактика!!!!
Список
захворювань, які може спровокувати нестача йоду досить великий. А найкращий
захист – профілактика.
Про
регіональні особливості
В Україні завжди існувала проблема йододефіциту у
населення і пов'язано це в першу чергу з непереборною екологічної недостатністю
йоду в грунті і воді. Техногенна катастрофа, відома як «аварія на
Чорнобильській АЕС», внесла свою лепту: брак стабільного йоду зумовила
підвищене накопичення радіоактивного йоду в щитовидній залозі у багатьох
мешканців регіонів, що постраждали в результаті аварії. Результат – масове
збільшення добро - та злоякісних захворювань щитовидної залози.
«Що ж
поробиш – екологія така», - зітхнуть деякі приречено. Певним чином так воно і
є: проблема йододефіциту придбала національний статус, територіально охопивши
всю країну. З нею воюють на державному рівні, розробляючи програми ліквідації
проблеми, винаходячи і впроваджуючи способи профілактики. Але найголовніша
проблема – це небажання багатьох людей вникати в питання. Адже насправді
ліквідувати брак йододефіциту досить просто і під силу кожній людині.
Чим
небезпечний йододефіцит?
Про
патології щитовидної залози, які можуть бути спровоковані недоліком йоду в
організмі, мабуть, чули всі. Але це крайні прояви, викликані гострим недоліком
мікроелемента, а от легка і середня ступінь йододефіциту – явище поширене, але,
тим не менш небезпечне саме тим, що на ранніх стадіях практично не діагностується.
В першу
чергу – це розумові розлади різного ступеня тяжкості аж до кретинізму. На
державних рівнях навіть кажуть про так званий «зниження інтелекту нації»,
пов'язуючи це з проблематикою йододефіциту. Розумово неповноцінні
новонароджені, погана успішність дітей в школі, труднощі з соціальною
адаптацією, затримка психомоторного розвитку, порушення обміну речовин – корінь
проблем там же.
У дорослих
«легкий» ступінь йододефіциту може виявлятися ще більш «непомітно»: зниження
інтелектуальної та фізичної активності, порушення репродуктивної функції,
анемії.
Відповідальне
ставлення
Як би не
банально це звучало, але профілактика йододефіциту – це як раз той випадок,
коли порятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих. Давайте не будемо
покладатися на державу і зробимо самі щось для себе і своїх близьких.
До речі, до
честі держави потрібно сказати, що воно займається цією проблемою досить
відповідально, починаючи від впровадження превентивних заходів, які мають на
меті роз'яснити серйозність проблеми і закінчуючи промисловим виробництвом
продуктів стратегічного значення, спеціально збагачених йодом. Серед них
йодована сіль, її можна купити практично в кожному магазині, подейкують також
про те, щоб застосувати технологію збагачення йодом до борошна. Сіль, може, і
не кожен купить, а от хліб на столі українця кожен день. Але поки державні мужі
вирішують, як збагатити нас йодом, ми самі повинні їм збагачуватися, причому,
робити це щодня.
Скільки
потрібно?
Цікавий
факт: за все життя людині потрібно спожити лише чайну ложку йоду – 5 мг. В
перерахунку на дні життя – це:
- дітям до 12 років – 50-100 мкг щоденно;
- підліткам і дорослим – 100-200 мкг в день;
- під час вагітності і лактації – 200 мкг на день.
Слід
враховувати той факт, що 90% щодня спожитого йоду виводиться з сечею, тому
профілактика передбачає щоденне поповнення організму цим стратегічним
мікроелементом.
Звідки
брати?
Є два шляхи.
Перший – спеціальні йодовмісні препарати; другий – включення в раціон
продуктів, багатих йодом. Йти першим шляхом є сенс, коли проблема позначилася і
тільки після консультації з лікарем-ендокринологом, а ось другий шлях має стати
способом життя для всієї родини.
При
формуванні щоденного раціону зверніть увагу на морепродукти, молоко, яйця,
яловичину. Також багаті йодом деякі фрукти, такі як яблука, апельсини, банани,
диня, виноград, а в зимовий час вам на виручку прийдуть лимони і хурма.
Окреме слово
про дітей
Безумовно,
морепродукти – джерело йоду, там їх найбільше. Але дітям до двох років морську
капусту, мідії або устриці важко запропонувати. Тому рекомендуємо звернути
увагу на молоко як найважливіший продукт дитячого столу.
У молоці як
мікроелемент йод присутній у досить низькій концентрації, але зате добре
засвоюється за рахунок зв'язки з казеїном і сироватковими білками. Однак не все
молоко однаково корисно і багате йодом! Все залежить від харчування корови,
тому купуючи молоко, обов'язково звертайте увагу на упаковку: відповідальні
виробники обов'язково вказують інформацію про склад продукту.
Є ще один
нюанс, про який не можна забувати. Упаковка повинна бути герметичною і надійно
захищати продукт від доступу світла, що особливо актуально влітку. Зазначеним
критеріям відповідає картонна упаковка Тетра Пак – у ній продукт зберігає свої
кондиції і ви можете бути цілком впевнені в тому, що зазначені в складі
продукту вітаміни і мікроелементи там дійсно присутні.
Як бачите, у
профілактиці йододефіциту немає нічого складного, а попередити хворобу набагато
простіше, ніж потім лікувати їх.
Хмарина слів "Тиск рідин і газів"
( відшукайте усі слова і придумайте до них запитання)
Хто вміє, створіть свою "хмарину слів" і поділіться зі мною.
"Неньютонівська рідина"
...як її приготувати вдома?
Хімічна вікторина!!!!
Відповіді на питання приймаються в письмовій
формі у кабінеті хімії № 18.
І. Джерело життя на Землі
1. Назвіть воду грецькою.
2. Назвіть воду латиною.
3. До якого класу неорганічних речовин належить вода?
4. Хто вперше визначив склад води?
5. Хто вперше синтезував воду?
6. Чому лід не тоне?
7. Назвіть найдовшу річку на світі?
8. Що таке «важка вода»?
9. Що таке «жива вода»?
10. Що таке «нормальна вода»?
ІІ. Хімія та література
1. Вставте пропущені слова в поезію А. Білого.
Передо мной мир стоит
Мифологической проблемой;
Мне М… говорит
… системой.
2. Якому поету належать слова?
Чого б життя нас не вчило,
А серце вірить в чудеса.
3. Чиєю рукою написано та як називається твір поета?
Штовхаюсь я; аж землячок,
спасибі признався,
з циновими ґудзиками…
4. Який поет і про яку речовину склав такі рядки?
Тогда услышал
Я на диво запах скверный,
Как будто тухлое яйцо.
Я нос себе зажав,
Отворотил лицо.
5. Який відомий герой І. Ільфа та Є. Петрова роману «…» знав «150 рецептів
приготування…»? Вставте пропущені слова.
6. Про якого вченого-хіміка йдеться?
Он химик был и знаменитый,
К тому же музыку писал.
Первый слог-сосновый лес,
Второй слог-число.
Вместе химик-композитор.
ІІІ. «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва»
1.Назва якого хімічного елемента походить від назви півострова?
2.Які хімічні елементи названі на честь частин світу?
3. На який хімічний елемент багата морська капуста-ламінарія?
4. Елемент, який утворює газ, що міститься в повітрі в найбільшій кількості.
5. Назви яких хімічних елементів відповідають назвам країн?
6. Якого елемента найбільш потребує рослина під час утворення і достигання
насіння?
7. Які хімічні елементи названі на честь учених?
8. Назви яких хімічних елементів відповідають назвам планет?
ІV. Медицина
1. Ця кислота міститься в шлунковому соку.
2. Цю сіль використовують для приготування фізіологічного розчину в медицині.
3. Цю сіль використовують для боротьби з карієсом зубів.
4. Розчин амоніаку у воді в медицині називають…
5. Нестача цього хімічного елемента в організмі людини призводить до збільшення
щитовидної залози.
6. Хвороби, які викликає нестача кальцію.
Бажаю успіхів! Особливо активним 12 балів!
Теми проектів з фізики
Інформація для моїх учнів 8 - Б класу:
Для виконання залікової роботи з фізики на сайті інтерактивного навчання введіть у поле код: 474-171-726-837
Для виконання залікової роботи з хімії:
773-934-672-267
Бажаю успіхів!
Інформація для моїх учнів 9 класу:
Для виконання залікових робіт на сайті інтерактивного навчання з фізики введіть у поле код:
668-147-828-617
Для виконання робіт з хімії :
558-761-532-838
Бажаю успіхів!
Анкета для учнів 7 - 11 класів:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWrGQwqd44WaprsQpzf7IIvP_O7NhDn7s_UC6UAtHkobhpZQ/viewform?usp=sf_link
Всеукраїнський конкурс
«Безпечний
Інтернет»
-
З 1 вересня по 15
жовтня 2018 року на освітньому проекті « На Урок» тривав конкурс « Безпечний
інтернет». Безкоштовний конкурс, який об'єднав всіх, хто користується
інтернетом, та допомагає учням 1–11 класів отримувати максимум користі, часу, проведеного за комп'ютером.
Головна мета — нагадати про необхідність інформування учнів про небезпеки, з якими
вони можуть зіткнутися в інтернеті. Допомогти школярам засвоїти правила
поведінки в мережі, актуалізувати та закріпити знання про безпеку в онлайні,
отримані раніше.
Мета конкурсу - сформувати інформаційну грамотність,
яка рятуватиме учнів від неприємностей, що можуть очікувати в інтернеті.
Ось які можливості мав кожен
бажаючий учень:
- Безкоштовно
взяти участь в онлайн-конкурсі
- Отримати яскраві
нагороди
- Можливість виконувати завдання
з власного комп’ютера або планшета
- Перевірити рівень знань про безпечне
користування інтернетом
- Різнотипні, інтерактивні та
цікаві завдання
- Отримати памятку
про безпеку в інтернеті
В основі завдань — не шкільна програма з інформатики, а цікаві та важливі
питання, з якими стикається кожна дитина, коли користується комп'ютером,
планшетом, смартфоном та виходить в інтернет.
Конкурс проходив у
зручному онлайн-форматі. Завдання потрібно було розв'язувати прямо на сайті, куди можна потрапити з комп'ютера
або планшета, під'єднаного до інтернет-мережі.
Учень сам обирав час для
участі в конкурсі (в проміжку, зазначеному організаторами), проте всі завдання
потрібно розв'язати за один раз, вклавшись у 40 хвилин.
Після завершення роботи на завданнями учень побачив свій результат та зміг отримати свою нагороду. У нашій школі виявили бажання взяти участь у
конкурсі учні 9 та 11 класів, кожен з яких отримав електронний сертифікат про участь, а переможці були
нагороджені дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів. Вітаю!!!
IX МІЖНАРОДНА ПРИРОДОЗНАВЧА ГРА
«ГЕЛІАНТУС» ВІДБУДЕТЬСЯ 15 ЛИСТОПАДА 2018 РОКУ
Триває реєстрація учасників у грі «Геліантус» до 20.10.2018 р. Наша школа бере участь у
конкурсі "Геліантус", де я є координатором. З нетерпінням чекаємо
його початку! Мені здається, що цей конкурс - чудова можливість для
саморозвитку. Запитання побудовані так, що в них криються підказки для
відповіді - треба лише вдумливо читати. Мені подобається те, що запитання
творчого, а не репродуктивного характеру, і що самі запитання несуть чимало
цікавої нової інформації! Хочеться подякувати талановитим учнів, які щороку беруть участь у
цьому конкурсі та запросити їх знову.
Вдячність батькам, які у скрутний час знаходять можливість долучити своїх дітей
до пізнання нового і розкриття їх нахилів та здібностей, особливо, якщо ввечері
вдома Ви знайдете вільний час і опрацюєте разом із дитиною завдання гри.
Бажаю усім наснаги, сил, здоров’я та мудрості !
Інформація для моїх учнів 8 - Б класу:
Для виконання залікової роботи з фізики на сайті інтерактивного навчання введіть у поле код: 474-171-726-837
Для виконання залікової роботи з хімії:
773-934-672-267
Бажаю успіхів!
Інформація для моїх учнів 9 класу:
Для виконання залікових робіт на сайті інтерактивного навчання з фізики введіть у поле код:
668-147-828-617
Для виконання робіт з хімії :
558-761-532-838
Бажаю успіхів!
Анкета для учнів 7 - 11 класів:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfWrGQwqd44WaprsQpzf7IIvP_O7NhDn7s_UC6UAtHkobhpZQ/viewform?usp=sf_link
Всеукраїнський конкурс
«Безпечний
Інтернет»
- З 1 вересня по 15 жовтня 2018 року на освітньому проекті « На Урок» тривав конкурс « Безпечний інтернет». Безкоштовний конкурс, який об'єднав всіх, хто користується інтернетом, та допомагає учням 1–11 класів отримувати максимум користі, часу, проведеного за комп'ютером. Головна мета — нагадати про необхідність інформування учнів про небезпеки, з якими вони можуть зіткнутися в інтернеті. Допомогти школярам засвоїти правила поведінки в мережі, актуалізувати та закріпити знання про безпеку в онлайні, отримані раніше.
Мета конкурсу - сформувати інформаційну грамотність, яка рятуватиме учнів від неприємностей, що можуть очікувати в інтернеті.
Ось які можливості мав кожен
бажаючий учень:
- Безкоштовно взяти участь в онлайн-конкурсі
- Отримати яскраві нагороди
- Можливість виконувати завдання з власного комп’ютера або планшета
- Перевірити рівень знань про безпечне користування інтернетом
- Різнотипні, інтерактивні та цікаві завдання
- Отримати памятку про безпеку в інтернеті
Конкурс проходив у зручному онлайн-форматі. Завдання потрібно було розв'язувати прямо на сайті, куди можна потрапити з комп'ютера або планшета, під'єднаного до інтернет-мережі.
Учень сам обирав час для участі в конкурсі (в проміжку, зазначеному організаторами), проте всі завдання потрібно розв'язати за один раз, вклавшись у 40 хвилин.
Після завершення роботи на завданнями учень побачив свій результат та зміг отримати свою нагороду. У нашій школі виявили бажання взяти участь у конкурсі учні 9 та 11 класів, кожен з яких отримав електронний сертифікат про участь, а переможці були нагороджені дипломами І, ІІ та ІІІ ступенів. Вітаю!!!
IX МІЖНАРОДНА ПРИРОДОЗНАВЧА ГРА «ГЕЛІАНТУС» ВІДБУДЕТЬСЯ 15 ЛИСТОПАДА 2018 РОКУ
Триває реєстрація учасників у грі «Геліантус» до 20.10.2018 р. Наша школа бере участь у
конкурсі "Геліантус", де я є координатором. З нетерпінням чекаємо
його початку! Мені здається, що цей конкурс - чудова можливість для
саморозвитку. Запитання побудовані так, що в них криються підказки для
відповіді - треба лише вдумливо читати. Мені подобається те, що запитання
творчого, а не репродуктивного характеру, і що самі запитання несуть чимало
цікавої нової інформації! Хочеться подякувати талановитим учнів, які щороку беруть участь у
цьому конкурсі та запросити їх знову.
Вдячність батькам, які у скрутний час знаходять можливість долучити своїх дітей до пізнання нового і розкриття їх нахилів та здібностей, особливо, якщо ввечері вдома Ви знайдете вільний час і опрацюєте разом із дитиною завдання гри.
Бажаю усім наснаги, сил, здоров’я та мудрості !
Вдячність батькам, які у скрутний час знаходять можливість долучити своїх дітей до пізнання нового і розкриття їх нахилів та здібностей, особливо, якщо ввечері вдома Ви знайдете вільний час і опрацюєте разом із дитиною завдання гри.
Бажаю усім наснаги, сил, здоров’я та мудрості !


































